Een webshop is niet meer weg te denken uit onze consumptie maatschappij. Maar daarbij is een geheel nieuwe soort marketing om de hoek komen kijken. E-commerce marketing richt zich specifiek op online webshops en de vraag: hoe bereik je je klanten het beste en het snelst? Dit is een hele interessante vraag waar veel antwoorden op mogelijk zijn. Wat je vooral zal merken is dat het zoeken naar deze antwoorden het fundament wordt van je webshop. Het geeft je de kans om na te denken waar je voor staat en hoe je je product het beste aan kan bieden. Bij e-commerce marketing staan er een aantal vragen/thema’s centraal. Hieronder wordt kort toegelicht wat dit inhoudt.

Specialiteit

Iedere webshop heeft iets nodig waarin je je onderscheidt van je concurrenten. Dat kan gaan over het product zelf, maar ook over het verhaal achter je webshop of het doel dat je wilt bereiken. Zodra je dit helder kan maken voor een klant, is de kans groot dat je aan populariteit wint.

Een goed verhaal

Als je iets wil verkopen is het belangrijk dat je ook weet waarom je dit aanbiedt aan een klant. Dit gaat niet alleen over een product maar het kan ook gaan over een dienst die je verricht als bedrijf in zekere zin is een service die je verleent namelijk ook een product dat je aan kan bieden. Aan een klant moet je kunnen vertellen dit is waarom jij mijn product nodig hebt. Maar voordat je dit aan iemand kan vertellen moet je eigenlijk ook bij de klant na kunnen gaan of er echt vragen is naar datgene wat je aanbiedt en of datgene wat je aanbiedt zich ook genoeg onderscheid van concurrenten. Aan de hand van hoe jij vindt dat jij je onderscheidt, kun je een verhaal vormgeven. Dat wil zeggen: je kan vertellen waarom jouw bedrijf ertoe doet, wat je wilt bereiken en hoe je dit wil doen.

Wie is de klant

Bij een startend bedrijf wordt altijd de vraag gesteld: wie zijn de klanten? Dit is een vraag waar veel werk gevers een antwoord op denken te weten maar in realiteit is dit toch een stuk lastiger dan de meeste mensen denken. Een tip hierbij is echt gaan naar de klant zelf toe vraag is dit wat ik aanbied ook echt nodig een hoe kan ik mijn aanbod op zon manier verkopen dat de klant die ik in gedachten heb ook daadwerkelijk bereid is om het product te kopen

Geef een reactie